Skip to content

IKTForum

Information – Kommunikation – Teknologi

Menu
  • Forside
  • Kontakt IKTForum
  • Om IKTForum
  • Sitemap
  • ⓘ
Menu

Træls tur til Wien

Posted on 27. januar 2019

Sidste gang jeg var i København, var i november måned. Det var det en forfærdelig rejse. Jeg skulle rejse via Wien. Det er meget svært at finde et direkte fly herfra, hvor jeg bor til København. Jeg havde valgt at købe flybilletter via Wien, fordi forbindelsen videre derfra var bedst. Kun 45 minutters stop i Wien.

Ha, det troede jeg, det var. Men da jeg ankom til Schwechat, var der kaos. Nu har jeg rejst meget i Europa og kender lufthavnen i Wien temmelig godt. Aldrig har jeg set sådan et kaos. Folk i lange køer for at få lavet deres flybilletter til deres destinationer om. Uendelig, lang ventetid ved de der service‐counters. Grædende og trætte børn.

Selvom jeg egentlig godt vidste, at jeg nok også skulle til at stå i kø i timevis, så skulle jeg da lige tjekke, om min forbindelse var planlagt? Nej, selvfølgelig ikke. Den var aflyst. Jeg løb hen til den nærmeste transferdesk. Stillede mig i køen og begyndte at svede. ”De har virkeligt skruet op for varmen her”, tænkte jeg. En dame kom og delte vand ud til alle, som ville have det. Jo, tak. Har allerede svedt 2 liter ud. Jeg står i køen i halvanden time. Der var tid nok til at tænke.

Jeg vidste, at der er et fly videre til København sent om aftenen, så jeg tænkte, at jeg muligvis kunne komme med det. Det ville betyde en forsinket ankomst på 5 timer. Tænker videre, mens jeg lytter til et dansk par, som åbenbart også skal videre mod København. De er sure, men forsøger at lade være med at skændes. Kan godt forstå dem. Gad vide, om jeg kan søge om erstatning for et aflyst fly? Jeg ved, at jeg kan få erstatning for forsinket fly her: https://www.rejsepriser.dk/flyforsinkelse/ .

Endelig når jeg frem til counteren. Jeg får at vide, at jeg kan komme med det sene fly. Fint. Jeg spørger ind til, hvorfor der er så mange aflysninger. ”Det er på grund af vejret. Vi har haft snestorm i dag, og det er først nu, at vi kan få flyene afsted”, var svaret.
I flyet på vej til København tænker jeg på, om jeg kan få erstatningen for et forsinket fly pga. vejrforholdene i Wien?

Disclaimer

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Udvalgte artikler

  • Dating i Danmark foregår på nettet
  • Ønsker du at spille brætspil – prøv backgammon

Seneste indlæg

  • Emballage engros
  • Vejret lokker til rejser
  • Rengøring og vedligeholdelse af plæneklipperen inden den skal i vinterhi
  • Husejere kæmper konstant med mos
  • Der er mange fantastiske og sjove spil til haven

Seneste kommentarer

  • Lars til Rabat på webhoteller
  • Jane til Mænd er ikke bare mænd
  • Nicklas til Det koster at spare
  • Kenneth til Hvilken plæneklipper skal man vælge?
  • Anna til Vild med heste

Arkiver

  • maj 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • april 2023
  • januar 2023
  • september 2022
  • august 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • marts 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juni 2021
  • maj 2021
  • april 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • august 2020
  • juni 2020
  • maj 2020
  • april 2020
  • marts 2020
  • februar 2020
  • januar 2020
  • oktober 2019
  • august 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • maj 2019
  • marts 2019
  • februar 2019
  • januar 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • april 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • april 2017
  • marts 2017
  • september 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • april 2016
  • marts 2016
  • november 2015
  • august 2015
  • juni 2015
  • maj 2015
  • marts 2015
  • februar 2015
  • januar 2015
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014
  • marts 2014

Kategorier

  • Alt det andet
  • Information
  • Kommunikation
  • Teknologi
©2025 IKTForum | Design: Newspaperly WordPress Theme
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Præferencer
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistikker
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}