Skip to content

IKTForum

Information – Kommunikation – Teknologi

Menu
  • Forside
  • Kontakt IKTForum
  • Om IKTForum
  • Sitemap
  • ⓘ
Menu

Moderne impulskøb

Posted on 19. september 2014

Vores elektriske kaffekværn havde gjort knuder i flere dage, hvor jeg måtte stå og holde startknappen inde for at få malet den nødvendige mængde bønner til morgenkaffen. Den slags apparater holder jo ikke evigt, og da den i hvert fald var mere end fem år gammel, kunne jeg nok heller ikke forvente mere fra den, så jeg besluttede, at vi skulle have en ny.

Mens jeg lidt senere forleden dag sad med morgenkaffen, tjekkede jeg lige vores e-mails på den bærbare computer. Der var nu ikke noget særligt bortset fra den sædvanlige stribe af reklamer, som afsenderne har for vane at kalde nyhedsbreve.

De er normalt nydeligt sat op rent grafisk, og den morgen faldt jeg over et tilbud på lige netop en elektrisk kaffekværn, som angiveligt var sat ned med 200 kroner i forhold til normalprisen. Det er sikkert løgn, tænkte jeg, men da den pågældende webshop oven i købet tilbød fri fragt, hvis prisen på varen var over 400 kroner, valgte jeg at slå til og købe apparatet.

Bagefter kom jeg til at tænke på, at mit indkøb jo egentlig ikke var et impulskøb, fordi jeg allerede havde besluttet, at vi skulle have en ny kaffekværn. Men at den blev købt i lige præcis den webshop, hænger jo uløseligt sammen med den e-mail marketing, som webshoppen betjener sig af, for havde jeg ikke modtaget netop den e-mail, ville jeg formentlig bare være kørt forbi en isenkræmmer og have købt en ny kaffekværn.

I virkeligheden interesserer den slags e-mails, som nogle kalder spam, mig lidt, fordi vi i den virksomhed, hvor jeg arbejder, også bruger denne form for marketing, og jeg er selv direkte involveret, idet jeg skriver mange af teksterne til disse nyhedsbreve.

For et års tid siden fik vi opbygget et helt nyt nyhedsbrev system, da vi havde besluttet at intensivere denne form for markedsføring. Vi begyndte på marketing via e-mails for flere år siden, og vi har kunnet registrere, at det er en ganske probat måde at give vores kundekreds besked om nye produkter.

Derfor valgte vi som sagt at gå endnu længere ad den vej, og vi havde et it-firma, som har specialiseret sig i marketing automation, til at strikke det nye system sammen til os. Det viste sig hurtigt at være en rigtig god investering, for vi sparede en masse arbejdstid, fordi der er en meget høj grad af automatik i det nye system.

It-firmaet tog som udgangspunkt en standardiseret e-mail marketing software og rettede softwaren til, så den imødekom vores behov og ønsker. Og det nye system er virkelig en fornøjelse at arbejde med, for det indebærer blandt andet, at vi uden videre kan bruge de billeder af forskellige produkter, som vi får fra vores leverandører i vores nyhedsbreve. Systemet sørger selv for at køre billeder op eller ned i størrelse, så de passer ind i det format, vi bruger.

Derefter er det blot at skrive teksterne, der fortæller om produkterne, og det er så en af de opgaver, jeg bruger en del af min tid på.

Disclaimer

1 thought on “Moderne impulskøb”

  1. Christian siger:
    16. januar 2015 kl. 23:56

    Det er bare træls, når kaffeværket strejker og man ikke kan få sin morgenkaffe! 🙂 Det er virkelig noget, som kan ødelægge starten på dagen!

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Udvalgte artikler

  • Dating i Danmark foregår på nettet
  • Ønsker du at spille brætspil – prøv backgammon

Seneste indlæg

  • Emballage engros
  • Vejret lokker til rejser
  • Rengøring og vedligeholdelse af plæneklipperen inden den skal i vinterhi
  • Husejere kæmper konstant med mos
  • Der er mange fantastiske og sjove spil til haven

Seneste kommentarer

  • Lars til Rabat på webhoteller
  • Jane til Mænd er ikke bare mænd
  • Nicklas til Det koster at spare
  • Kenneth til Hvilken plæneklipper skal man vælge?
  • Anna til Vild med heste

Arkiver

  • maj 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • april 2023
  • januar 2023
  • september 2022
  • august 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • marts 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juni 2021
  • maj 2021
  • april 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • august 2020
  • juni 2020
  • maj 2020
  • april 2020
  • marts 2020
  • februar 2020
  • januar 2020
  • oktober 2019
  • august 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • maj 2019
  • marts 2019
  • februar 2019
  • januar 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • april 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • april 2017
  • marts 2017
  • september 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • april 2016
  • marts 2016
  • november 2015
  • august 2015
  • juni 2015
  • maj 2015
  • marts 2015
  • februar 2015
  • januar 2015
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014
  • marts 2014

Kategorier

  • Alt det andet
  • Information
  • Kommunikation
  • Teknologi
©2025 IKTForum | Design: Newspaperly WordPress Theme
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Præferencer
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistikker
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}