Kampen om kunderne i rengøringsbranchen er benhård, og rengøring i København er bestemt ingen undtagelse. Snarere tværtimod. Der er ingen ende på, hvad firmaerne lokker kunderne med for at få opgaverne, og ofte er der desværre ganske langt fra løfterne til virkeligheden. Nu tror jeg ikke , at de ligefrem lokker med rengøring udført af letpåklædte damer, men det skulle ikke undre mig, om det kommer på et tidspunkt. Prisen på rengøring er en parameter, der markedsføres kraftigt på, og selvfølgelig ER prisen vigtig. Den er bare ikke alt.
Erhvervsrengøring
Hvis vi nu lige tager et eksempel – nemlig på et firma i København, der ønsker rengøring udført. Det er jo så definitionen på erhvervsrengøring. Firmaet har naturligvis kontor(er) og måske også en decideret butik. Altså er der masser af værdier i form af varer og måske endda kontanter. Så er det jo altså ikke helt ligegyldigt, hvem man giver adgang udenfor åbningstiden, og hvem man giver koderne til alarmen til. Det SKAL være et rengøringsfirma, der screener medarbejderne og stille krav til ren straffeattest.
Kvaliteten er vigtig!
Erhvervsrengøring, som for eksempel firmaet Kvalitetsrengøring ApS i København udfører, skal jo altså have en kvalitet, der står mål med det image, den købende virksomhed har. Forestil dig, at du går ind i en højt profileret mærkevarebutik og der er beskidt med støv på hylderne… Det dur bare ikke. Derfor er professionelt udført rengøring en del af en virksomheds marketing, hvis du spørger mig.
Kvalitet er jo et begreb, der kan dække mange niveauer, hvorfor et fornuftigt rengøringsfirma sørger for, at der er fuldstændig enighed mellem dem og kunden om, hvad kvalitet dækker over. Hvad et menneske mener er godt, vil andre mene er skidt.
Priser på rengøring i København
Kun de ikke professionelle rengøringsfirmaer arbejder med deciderede listepriser, og listepriser vil altid “snyde” nogen. Enten betaler kunden for meget – eller får for lidt rengøring. Individuelle tilbud baseret på de reelle forhold og ønskerne til kvalitet er det eneste, du som køber af rengøringsydelser kan bruge til noget.
Du kan set et eksempel på priser på rengøring i København her, men husk nu, at der er tale om et eksempel. Firmaet bag eksemplet gør et stort nummer ud af at besøge kunderne, minutiøst aftale rengøringen og så lave et tilbud baseret på de unikke kunders ligeså unikke ønsker og krav. Og sådan skal det jo også være!
Husk også på at få talt med rengøringsselskabet om ting som linnedservice, vinduespolering, tæpperens m.m. Jo mere du får tydeliggjort opgaven – jo bedre og mere præcist tilbud får du!
Har du andre gode tips til at få den bedst mulige erhvervsrengøring i København? Kom med dem i kommentarerne!